Få en överblick
över systemets funktioner

Kalender

Din kalender är navet både i din verksamhet och i Onlinebooq. Här får du enkelt överblick över bokningar, öppettider och lediga tider, där du kan boka in ännu en kund.

Kalenderns moderna design medger flera olika visningsalternativ. Du har tillgång till din kalender var och när som helst - bara det finns tillgång till internet.

  • Överblick över bokningar
  • Vecko- och dagvisning
  • Snabb tillgång till kunder och bokningar
  • Få SMS/e-post vid nya bokningar

Kalender i mobilen

Som anställd och som företagsägare är det skönt att enkelt kunna se dagens program. I mobilen ser du och kan redigera bokningar, kunder m.m.

Systemet har stöd för alla typer av smartphones så det spelar ingen roll om du har en iPhone, Android, Windows Phone eller kör något annat operativsystem. Du loggar in i systemet via telefonens webbläsare och du kan även lägga till en app-ikon på din startsida för snabb åtkomst - precis som andra appar du använder ofta.

  • iOS (iPad / iPhone)
  • Android
  • Webbaserad app

Kunddatabas

Onlinebooq sparar all din kundinformation på ett ställe. Framöver kan du vara väl förberedd när du möter dina kunder eftersom både grunddata och anteckningar är lätt åtkomliga för dig.

Om du är skyldig att föra journal har Onlinebooq även stöd för detta. I den krypterade journalen kan du förvara text, filer och bilder. Med funktionen användartillgång kan du styra vem som har tillgång till varje journal.

  • Journaler
  • Filer / bilder
  • Klippkort
  • Flexibla kundfält

Bokningssida

Med Onlinebooq får du ett proffsigt bokningssystem: dina kunder i lugn och ro boka de tider som passar dem bäst och du slipper avbryta ditt arbete för att svara i telefon.

Systenet låter dig välja layouter och färgteman så att du kan ge bokningssidan en personlig prägel med texter, Google Maps, länkar till sociala medier och egen logotyp eller profilbild.

  • Proffsig design
  • Anpassningsbar layout
  • Onlinebetalning
  • Egen logotyp/profilbild
  • Länkar till sociala medier
  • Kartor (Google Maps)

Bokningssida i mobilen

Många använder sin smartphone eller surfplatta till att boka tider och evenemang. Därför har Onlinebooq naturligtvis även en mobilanpassad bokningssida.

Oavsett om dina kunder använder iPhone, Android, Windows Phone eller någon annan typ av smartphone så är enheten kompatibel med vår mobila bokningssida. Den är responsiv och anpassar sig automatiskt till besökarens skärmstorlek.

  • Responsiv design
  • Alla plattformar (iPhone, Android m.fl.)

Påminnelser

Tappa inte inkomster för att kunder glömmer sina bokningar! Onlinebooq skickar automatiskt påminnelser om bokade tider till dina kunder både via e-post och SMS.

Innehållet i både e-post och SMS kan redigeras så att du kan sätta din egen prägel på utskicken. Du kan dessutom ange ditt eget namn eller telefonnummer som avsändare på SMS:et så att kunden kan svara tillbaka till dig direkt.

  • Påminnelser via e-post
  • Påminnelser via SMS
  • Anpassningsbar tidpunkt för utskick

Kommunikation

Automatisera din kommunikation med kunderna. Du kan skicka kvitton, påminnelser, uppföljningar på bokningar, födelsedagshälsningar och nyhetsbrev både via e-post och SMS.

Med mallar och meddelandefunktioner kan du anpassa innehållet i dina meddelanden och ange regler för utskick. Du kan styra tidpunkter för utskick och välja kanal (E-post/SMS). Med det flexibla mall- och regelsystemet kan du även skicka olika meddelanden utifrån variabler som vald kalender eller typ av bokning.

  • Mallar
  • Automatiska meddelanden
  • Nyhetsbrev
  • Påminnelser
  • Uppföljning på bokningar
  • Födelsedagshälsningar

Datasäkerhet (GDPR)

Vi tar dataskydd och datasäkerhet på största allvar. Vi säkerhetskopierar data regelbudet och din åtkomst till Onlinebooq sker via SSL-kryptering - samma teknik som används av internetbanker och vid kreditkortsbetalningar online.

I Onlinebooq ingår ett databehandlingsavtal eftersom detta är ett lagkrav på grund av GDPR. För att hjälpa dig att följa GDPR har systemet inarbetat stöd för att inhämta samtycke från dina kunder och du kan smidigt ta bort inaktiva kunder.

  • GDPR
  • Modul för samtycke
  • Professionell hosting
  • Kryptering

Statistik / Rapporter

Systemet innehåller olika rapporter som ger dig möjlighet att hålla koll på de viktigaste nyckeltalen.

Med rapporterna kan du t.ex. se antal bokningar i olika kalendrar och perioder, hålla koll på hur många kunder som glömt att avboka sin tid och få överblick över din omsättning.

  • Antal bokningar
  • Antal timmar
  • Omsättning (faktura)
  • No shows

Tillägg

Välj vilka extra funktioner du behöver bland en rad praktiska moduler och integrationer.

Behöver du t.ex skicka fakturor till dina kunder kan du enkelt skapa och skicka fakturor via fakturamodulen. I verktyget för fakturalayout kan du anpassa fakturan med egen layout med text och logotyp.

  • Fakturering
  • Klippkort
  • Belastningspoäng
  • Samtycke från kunder (GDPR)
  • MailChimp
  • iCalendar